Focusrite RED4 Pre
Multiplatform megalománia
Talán ez az egyetlen olyan márkanév, ami a szakma minden generációjának ismerősen cseng. Vannak, akik a legendás keverőasztalok és ISA mikrofon előfokok, a FireWire, USB, Thunderbolt vagy Dante interfacek kapcsán hallottak a márkáról.
A cég, amelyet Rubert Neve alapított 1985-ben, most egy minden platformot átfogó eszközt dobott a piacra. Ez az új interface komplett megoldást jelenthet akár az otthoni, a fél és a professzionális stúdió környezetben, illetve a színpadi körülmények között egyaránt.
A Hangszer Pláza-Tajti Music jóvoltából az elmúlt hetekben lehetőségem adódott kipróbálni ezt a csodálatos eszközt több DAW szoftverrel és munkaállomással is. Cikkemben szeretném megosztani veletek az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat.
Amint kicsomagoltam a Focusrite Red 4Pre-t és megláttam az előlapját, azonnal elvarázsolt. A csillogó vörös előlap, a három részes kijelző, a két nagy előlapi funkció gomb egy pillanat alatt levett a lábamról. Azonnal a kedvenc eszközeim egyikévé vált.
Mint azt mindannyian tudjuk, a külső nem minden. A kifinomult esztétikai tulajdonságai mellett a technikai jellemzőit sem hagyhatjuk szó nélkül.
Nézzük meg közelebbről is az eszközt!
A cég, amelyet Rubert Neve alapított 1985-ben, most egy minden platformot átfogó eszközt dobott a piacra. Ez az új interface komplett megoldást jelenthet akár az otthoni, a fél és a professzionális stúdió környezetben, illetve a színpadi körülmények között egyaránt.
A Hangszer Pláza-Tajti Music jóvoltából az elmúlt hetekben lehetőségem adódott kipróbálni ezt a csodálatos eszközt több DAW szoftverrel és munkaállomással is. Cikkemben szeretném megosztani veletek az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat.
Amint kicsomagoltam a Focusrite Red 4Pre-t és megláttam az előlapját, azonnal elvarázsolt. A csillogó vörös előlap, a három részes kijelző, a két nagy előlapi funkció gomb egy pillanat alatt levett a lábamról. Azonnal a kedvenc eszközeim egyikévé vált.
Mint azt mindannyian tudjuk, a külső nem minden. A kifinomult esztétikai tulajdonságai mellett a technikai jellemzőit sem hagyhatjuk szó nélkül.
Nézzük meg közelebbről is az eszközt!
Frontpanel és csatlakozói:
Az előlapon végignézve balról jobbra az alábbi csatlakozókat, kapcsolókat látjuk:
Az eszközt két darab, nagy impedanciájú hangszerbejárattal látták el, amelyek az előlap bal oldalán találhatóak. Ez különösen hasznos abban az esetben, ha a feljátszás a lehallgató szobában történik. A gitár pickupjainak kijárata 6,3mm-es Jack aljzaton keresztül csatlakozik a hangszer erőfokba. Miután kiválasztottuk a számunkra megfelelő jelátvitelre szolgáló csatlakozási formát, kábeles kapcsolatot létesítünk a számítógép és a Red 4Pre között. Az A/D átalakítást az interface végzi. A szükséges beállítások elvégzése után rögzítjük a nyers jelet a DAW softwareben. Természetesen ez bármilyen hangszer - legyen az elektromos hegedű, basszusgitár vagy akár elektroakusztikus gitár - esetén igaz lehet, amit vonalból szeretnénk felvenni.
Az előlapon végignézve balról jobbra az alábbi csatlakozókat, kapcsolókat látjuk:
- 2db nagy impedanciájú hangszer bejárat
- 4db csatornabeállítás választó gomb (SELECT)
- 2db végtelenített funkció gomb
- 1db kivezérlésmérő opció gomb (METER)
- 1db lehallgatásvezérlő opció gomb (MONITOR)
- 2db fejhallgató választó opció gomb (HP1-2)
- 1db bekapcsoló gomb
Az eszközt két darab, nagy impedanciájú hangszerbejárattal látták el, amelyek az előlap bal oldalán találhatóak. Ez különösen hasznos abban az esetben, ha a feljátszás a lehallgató szobában történik. A gitár pickupjainak kijárata 6,3mm-es Jack aljzaton keresztül csatlakozik a hangszer erőfokba. Miután kiválasztottuk a számunkra megfelelő jelátvitelre szolgáló csatlakozási formát, kábeles kapcsolatot létesítünk a számítógép és a Red 4Pre között. Az A/D átalakítást az interface végzi. A szükséges beállítások elvégzése után rögzítjük a nyers jelet a DAW softwareben. Természetesen ez bármilyen hangszer - legyen az elektromos hegedű, basszusgitár vagy akár elektroakusztikus gitár - esetén igaz lehet, amit vonalból szeretnénk felvenni.
Az előlapon négy csatorna választó gombot helyeztek el, amelyekkel az első kijelzőn az adott csatorna beállításait tudjuk testre szabni gyorsan és egyszerűen. A négy közül bármely gomb a megnyomása esetén a gomb halvány pirosan világít, ezzel jelezve azt, hogy melyik csatornát konfiguráljuk éppen.
Az első végtelenített funkciógomb megnyomásával egy csatorna beállítási menübe lépünk. A gomb tekerésével haladhatunk fel és le a lehetőségek között, ismételt megnyomásával jóvá tudjuk hagyni a választásunkat.
A bejáratok jelszíntjei választhatóak, az alábbi lehetőségeket kínálja fel nekünk a menü:
- mikrofon
- vonal
- hangszer
Ezen kívül kapcsolhatunk fantom tápot, fázist fordíthatunk, aktiválhatjuk a mélyvágó szűrőt, a link opcióval a csatornákat párba tudjuk kötni, illetve bekapcsolhatjuk a RED Evolution előfokokon az AIR opciót.
Túlvezérlés esetén az adott csatorna pirosra vált. Számos esetben ez a visszajelzés kifejezetten előnyös lehet számunkra, például amikor a középső kijelzőn az ADAT jelforrás bejáratait figyeljük és ezzel párhuzamosan az analóg bejáratokat is használjuk.
Az első végtelenített funkciógomb megnyomásával egy csatorna beállítási menübe lépünk. A gomb tekerésével haladhatunk fel és le a lehetőségek között, ismételt megnyomásával jóvá tudjuk hagyni a választásunkat.
A bejáratok jelszíntjei választhatóak, az alábbi lehetőségeket kínálja fel nekünk a menü:
- mikrofon
- vonal
- hangszer
Ezen kívül kapcsolhatunk fantom tápot, fázist fordíthatunk, aktiválhatjuk a mélyvágó szűrőt, a link opcióval a csatornákat párba tudjuk kötni, illetve bekapcsolhatjuk a RED Evolution előfokokon az AIR opciót.
Túlvezérlés esetén az adott csatorna pirosra vált. Számos esetben ez a visszajelzés kifejezetten előnyös lehet számunkra, például amikor a középső kijelzőn az ADAT jelforrás bejáratait figyeljük és ezzel párhuzamosan az analóg bejáratokat is használjuk.
A híres RED előfok
Következzen egy kis történelem az előfokok kapcsán. 1985-ben Sir George Martin felkérte Rupert Nevet, hogy készítsen az AIR Studio számára bővítő modulokat a keverőasztalukhoz. Ennek eredményeként 1987-ben megszületett a legendás ISA110 (Input Signal Amplifier), ami egy transzformátoros mikrofon előfokot, 4 sávos hangszínszabályzót, magas és mélyvágót tartalmazott. Ez a modul annyira jól sikerült, hogy 1990-ben a Focusrite keverőasztalok meghatározó elemévé vált. Csak tíz ilyen mixer készült összesen. Hangzása a mai napig lenyűgöz mindenkit.
Erre alapozva készült a RED1 500 előfok - egyedi tekercselésű Lundahl LL1538 bemeneti, Carnhill Custom kimeneti transzformátor, Grayhill arany bevonatú military grade gain potméter- abból az indíttatásból, hogy a fiatalabb generáció számára is elérhető legyen a legendás Focusrite hangzás. Kis mérete miatt hordozható, ezért megoldást jelenthet színpadon, külső helyszíni felvételeknél és otthon is egyaránt.
A szakma legelismertebb hangmérnökei így nyilatkoztak róla: ez volt az az előfok, amire mindegy volt, hogy milyen mikrofont csatlakoztattunk, a legjobbat hozta ki belőle.
A RED Evolution előfok digitálisan vezérelhető. Alap esetben nagyon részletes, kiegyenlített hangzással rendelkezik. Az AIR opció bekapcsolásával az előfok 2.1kΩ-ra vált át, és azt a hangkaraktert veszi fel, ami az AIR Studionak készült, és számos platinalemez sikerének az egyik alapköve. A meleg, vastag, életteli és részletgazdag szavakkal tudom jellemezni az előfokot.
Erre alapozva készült a RED1 500 előfok - egyedi tekercselésű Lundahl LL1538 bemeneti, Carnhill Custom kimeneti transzformátor, Grayhill arany bevonatú military grade gain potméter- abból az indíttatásból, hogy a fiatalabb generáció számára is elérhető legyen a legendás Focusrite hangzás. Kis mérete miatt hordozható, ezért megoldást jelenthet színpadon, külső helyszíni felvételeknél és otthon is egyaránt.
A szakma legelismertebb hangmérnökei így nyilatkoztak róla: ez volt az az előfok, amire mindegy volt, hogy milyen mikrofont csatlakoztattunk, a legjobbat hozta ki belőle.
A RED Evolution előfok digitálisan vezérelhető. Alap esetben nagyon részletes, kiegyenlített hangzással rendelkezik. Az AIR opció bekapcsolásával az előfok 2.1kΩ-ra vált át, és azt a hangkaraktert veszi fel, ami az AIR Studionak készült, és számos platinalemez sikerének az egyik alapköve. A meleg, vastag, életteli és részletgazdag szavakkal tudom jellemezni az előfokot.
A középső kijelző a bejövő sávok bemeneti jelének monitorozására szolgál. Nagyon gyors mozgású, részletes műszerként működik, ezért az apró eltéréseket is észlelhetjük rajta a megszokott LED-es kivezérlésmérőkkel szemben.
A METER gomb megnyomásával a jobboldali kijelzőn egy felugró menü tárul elénk, melyben a jobboldali funkció gomb tekerésével és megnyomásával kiválaszthatjuk, hogy melyik bejáratokat szeretnénk monitorozni. Ezek a lehetőségek azonnal meg is jelennek a középső kijelzőn.
Az alábbi opciók közül választhatunk:
- Analog bejáratok [1-8]
- SPDIF bejáratok [1-2]
- ADAT [1-8]
- ADAT [9-16]
- Hálózati bejárat [1-8]
- Hálózati bejárat [9-16]
- Hálózati bejárat [17-24]
- Hálózati bejárat [25-34]
- Hálózati bejárat [35-43]
- Hálózati bejárat [44-52]
- Hálózati bejárat [53-58]
A MONITOR gomb megnyomásával a monitorkijáratunk hangerejét szabályozhatjuk, némíthatjuk és dimmelhetjük. Emellett információt kaphatunk a csatlakozási módról és a szinkronizációról.
Ha egyszerre nyomjuk meg a METER és a MONITOR gombot, akkor megnyílik a GLOBAL menü a jobboldali kijelzőn:
- Host: Thunderbolt/ProTools (kizárólag ProTools HD rendszer esetén)
- Sync: Internal, WorldClock, ADAT[1-8], ADAT[9-16], S/PDIF, Dante,
LoopSync (csak akkor működik ha a ProTools a Host)
- Retain: Preamp(bekapcsoláskor minden csatornabeállítás visszaáll kivéve a fantom táp), Preamp +48(minden csatornabeállítás visszaáll, ezzel együtt a fantom táp is)
- Routing: Advanced Routing(jelvezetés a Dante Controller alkalmazás segítségével), Auto Routing
A fejhallgató HP1 vagy HP2 gombok megnyomásával és a jobboldali funkció gomb segítségével a fejhallgató kijárataink hangerejét állíthatjuk egymástól függetlenül.
Nem találkoztam eddig ehhez hasonló interfésszel, amit ilyen gyorsan és könnyedén az igényeimre szabhattam volna, vagy, ami a kijelzői segítségével ennyire részletesen látott volna el információval, mint ez, a Focusrite RED 4Pre!
A METER gomb megnyomásával a jobboldali kijelzőn egy felugró menü tárul elénk, melyben a jobboldali funkció gomb tekerésével és megnyomásával kiválaszthatjuk, hogy melyik bejáratokat szeretnénk monitorozni. Ezek a lehetőségek azonnal meg is jelennek a középső kijelzőn.
Az alábbi opciók közül választhatunk:
- Analog bejáratok [1-8]
- SPDIF bejáratok [1-2]
- ADAT [1-8]
- ADAT [9-16]
- Hálózati bejárat [1-8]
- Hálózati bejárat [9-16]
- Hálózati bejárat [17-24]
- Hálózati bejárat [25-34]
- Hálózati bejárat [35-43]
- Hálózati bejárat [44-52]
- Hálózati bejárat [53-58]
A MONITOR gomb megnyomásával a monitorkijáratunk hangerejét szabályozhatjuk, némíthatjuk és dimmelhetjük. Emellett információt kaphatunk a csatlakozási módról és a szinkronizációról.
Ha egyszerre nyomjuk meg a METER és a MONITOR gombot, akkor megnyílik a GLOBAL menü a jobboldali kijelzőn:
- Host: Thunderbolt/ProTools (kizárólag ProTools HD rendszer esetén)
- Sync: Internal, WorldClock, ADAT[1-8], ADAT[9-16], S/PDIF, Dante,
LoopSync (csak akkor működik ha a ProTools a Host)
- Retain: Preamp(bekapcsoláskor minden csatornabeállítás visszaáll kivéve a fantom táp), Preamp +48(minden csatornabeállítás visszaáll, ezzel együtt a fantom táp is)
- Routing: Advanced Routing(jelvezetés a Dante Controller alkalmazás segítségével), Auto Routing
A fejhallgató HP1 vagy HP2 gombok megnyomásával és a jobboldali funkció gomb segítségével a fejhallgató kijárataink hangerejét állíthatjuk egymástól függetlenül.
Nem találkoztam eddig ehhez hasonló interfésszel, amit ilyen gyorsan és könnyedén az igényeimre szabhattam volna, vagy, ami a kijelzői segítségével ennyire részletesen látott volna el információval, mint ez, a Focusrite RED 4Pre!
Backpanel és csatlakozói:
Az Interface hátlapján rengeteg csatlakozási pont helyezkedik el.
Balról jobbra haladva a következőket láthatjuk:
- Hálózati csatalkozó, külön adaptert nem igényel
- 2db Ethernet port a Dante összeköttetéshez
- WorldClock be/kijárat, BNC aljzat
- LoopSync be/kijárat, BNC aljzat, csak ProTools HD rendszerekhez
- 2db Thunderbolt csatlakozó
- 2pár ADAT be/kijárat [1-8] és [9-16]
- S/PDIF be/kijárat
- Mini DigiLink portok ProTools HD rendszerhez való csatlakozáshoz
- Monitor hangfal kijárat bal/job szimmetrikus 6,3 TRS jack aljzat
- 8db vonal bejárat, D-Sub aljzat
- 6db vonal kijárat, D-Sub aljzat
- 4db mikrofon bejárat, XLR aljzat biztonsági zárral ellátva
A hardware csatlakoztatása előtt az alábbi softwareket telepítettem fel:
- Focusrite Control
- Dante Virtual Soundcard
- Dante Controller
Az Interface hátlapján rengeteg csatlakozási pont helyezkedik el.
Balról jobbra haladva a következőket láthatjuk:
- Hálózati csatalkozó, külön adaptert nem igényel
- 2db Ethernet port a Dante összeköttetéshez
- WorldClock be/kijárat, BNC aljzat
- LoopSync be/kijárat, BNC aljzat, csak ProTools HD rendszerekhez
- 2db Thunderbolt csatlakozó
- 2pár ADAT be/kijárat [1-8] és [9-16]
- S/PDIF be/kijárat
- Mini DigiLink portok ProTools HD rendszerhez való csatlakozáshoz
- Monitor hangfal kijárat bal/job szimmetrikus 6,3 TRS jack aljzat
- 8db vonal bejárat, D-Sub aljzat
- 6db vonal kijárat, D-Sub aljzat
- 4db mikrofon bejárat, XLR aljzat biztonsági zárral ellátva
A hardware csatlakoztatása előtt az alábbi softwareket telepítettem fel:
- Focusrite Control
- Dante Virtual Soundcard
- Dante Controller
A Focusrite Control software segítségével konfigurálhatjuk az eszközt az igényeink szerint. Kiválaszthatjuk, hogy melyik bejárat melyik kijáraton közlekedjen, ezzel teljesen megnyitva a lehetőségek tárházát előttünk.
A mikrofon bejáraton keresztül érkező jelet például továbbküldhetjük akár Analog, ADAT, Dante kijáratokon keresztül.
Természetesen ezen kívül még számos jelutat állíthatunk be, ami akár a következő is lehet:
- A 8 analog bejárat jeleit Danten keresztül rögzítem ProToolsba. A csatornákat rögzítés közben Dante kapcsolaton keresztül az ADAT kijáratokra osztom le, így két munkaállomás egy időben megkapja a 8 sávot tőlem. Ezzel a módszerrel redundáns rendszereket alakíthatunk ki.
További lehetőségeket nézve a Red 4Pre Analog, ADAT vagy akár Dante splitterként is tud funkcionálni.
A beállításaink automatikusan eltárolódnak az eszköz memóriájában, így felkonfigurálás után akár önálló eszközként is tud működni Thunderbolt kapcsolat nélkül! Dante kapcsolat esetén csak a Dante vezérlő programokat kell futtatni, abban a teljes patchelést meg lehet oldani.
A Dante softwarek nagyon könnyen kezelhetőek, jelútjaink egyszerűen beállíthatóak bennük. Amint csatlakoztatjuk az interfacet a számítógépünk azonnal észleli a kapcsolatot. Különösebb konfigurálást nem igényel az eszköz.
A jelutak bepatchelése és a Dante Virtual Soundcard alapértelmezett hangkártyának való kiválasztása után, azonnal használható az Interface. Természetesen a DAW softwareben is a Dante Virtual Soundcardot kell kiválasztani hangmotornak. Az órajel forrást is Dantéra kell állítani, hacsak nem külső vagy egyéb forrásról kapja az eszköz az órajelet.
A Red 4Pre ProTools HD rendszerrel is kompatibilis. A Mini DigiLink Portokon keresztül lehetőségünk van HDX, HD Native, HD Native Thunderbolt kártyákhoz kapcsolódni.
Elsődleges eszközként kell csatlakoztatnunk a Red 4Pre-t a HD kártyához. Ez azt jelenti, hogy Expansion módban nem köthető össze HD I/O-val.
64 be/kijáratot tudunk 1 HD kártyához csatolni, melyek A1-16, B1-16, C1-16, D1-16 elnevezéssel fognak megjelenni az I/O setupban.
Egy rendszerben maximum 3db Red 4Pre-t tudunk használni, ami 174 bejáratot és 192 kijáratot jelent számunkra.
Az előlapon be kell állítanunk a GLOBAL menüben, hogy a Host a ProTools legyen, majd ki kell választanunk az órajel típusát. Ha a rendszerünkben használunk ProTools HD eszközöket is, mindenképpen össze kell kötnünk az eszközöket 75Ω-os BNC kábellel. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy az eszközeink tökéletes szinkronban működjenek.
A mikrofon bejáraton keresztül érkező jelet például továbbküldhetjük akár Analog, ADAT, Dante kijáratokon keresztül.
Természetesen ezen kívül még számos jelutat állíthatunk be, ami akár a következő is lehet:
- A 8 analog bejárat jeleit Danten keresztül rögzítem ProToolsba. A csatornákat rögzítés közben Dante kapcsolaton keresztül az ADAT kijáratokra osztom le, így két munkaállomás egy időben megkapja a 8 sávot tőlem. Ezzel a módszerrel redundáns rendszereket alakíthatunk ki.
További lehetőségeket nézve a Red 4Pre Analog, ADAT vagy akár Dante splitterként is tud funkcionálni.
A beállításaink automatikusan eltárolódnak az eszköz memóriájában, így felkonfigurálás után akár önálló eszközként is tud működni Thunderbolt kapcsolat nélkül! Dante kapcsolat esetén csak a Dante vezérlő programokat kell futtatni, abban a teljes patchelést meg lehet oldani.
A Dante softwarek nagyon könnyen kezelhetőek, jelútjaink egyszerűen beállíthatóak bennük. Amint csatlakoztatjuk az interfacet a számítógépünk azonnal észleli a kapcsolatot. Különösebb konfigurálást nem igényel az eszköz.
A jelutak bepatchelése és a Dante Virtual Soundcard alapértelmezett hangkártyának való kiválasztása után, azonnal használható az Interface. Természetesen a DAW softwareben is a Dante Virtual Soundcardot kell kiválasztani hangmotornak. Az órajel forrást is Dantéra kell állítani, hacsak nem külső vagy egyéb forrásról kapja az eszköz az órajelet.
A Red 4Pre ProTools HD rendszerrel is kompatibilis. A Mini DigiLink Portokon keresztül lehetőségünk van HDX, HD Native, HD Native Thunderbolt kártyákhoz kapcsolódni.
Elsődleges eszközként kell csatlakoztatnunk a Red 4Pre-t a HD kártyához. Ez azt jelenti, hogy Expansion módban nem köthető össze HD I/O-val.
64 be/kijáratot tudunk 1 HD kártyához csatolni, melyek A1-16, B1-16, C1-16, D1-16 elnevezéssel fognak megjelenni az I/O setupban.
Egy rendszerben maximum 3db Red 4Pre-t tudunk használni, ami 174 bejáratot és 192 kijáratot jelent számunkra.
Az előlapon be kell állítanunk a GLOBAL menüben, hogy a Host a ProTools legyen, majd ki kell választanunk az órajel típusát. Ha a rendszerünkben használunk ProTools HD eszközöket is, mindenképpen össze kell kötnünk az eszközöket 75Ω-os BNC kábellel. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy az eszközeink tökéletes szinkronban működjenek.
Tekintsük át az eszköz főbb előnyeit:
- Akár 192 kHz/24 bit mintavétel
- Teljes kompatibilitás ProTools HD rendszerekkel
- Széles spektrumú kompatibilitás a DAW softwarekkel
- Alacsony latency
- Red Evolution előfokok
- Meleg analóg előfok karakterisztika az AIR funkció bekapcsolásával
- Testreszabhatóság a Focusrite Control software segítségével
- Egyszerű és könnyen kezelhető patch mátrix
- Igényeinkre szabadon konfigurálható jelutak
- Dante csatlakozás
- Thunderbolt 2 aljzat, melyen külső merevlemez, illetve monitor is csatlakoztatható.
- Testreszabás után standalone eszközként is funkcionál
- Három kijelző részletes információkkal
- Minden bejárat monitorozható
- Gyors reakciójú műszerek a kijelzőkön
- Gyorsan elérhető csatorna információk
- Könnyen kezelhető menü
- Szolid, esztétikus megjelenés
A felsoroltakon kívül további pluszt jelenthet számunkra a Red 4Pre választása esetén, hogy egy nagyon hasznos plug-in csomaggal bővül az eszköztárunk:
A termék kiegészítőjeként a Softube Time and Tone csomagot adják nekünk, ami a Drawmer S73 Intelligent Master Processort, TSAR-1R Reverbet, Tube Delayt és Saturation Knobot foglalja magába. Emellett a Focusrite Red Plug-in Suitenak is a tulajdonosai leszünk, ami a Red 2 és Red 3 EQ és kompresszor modellezéseit tartalmazza.
- Akár 192 kHz/24 bit mintavétel
- Teljes kompatibilitás ProTools HD rendszerekkel
- Széles spektrumú kompatibilitás a DAW softwarekkel
- Alacsony latency
- Red Evolution előfokok
- Meleg analóg előfok karakterisztika az AIR funkció bekapcsolásával
- Testreszabhatóság a Focusrite Control software segítségével
- Egyszerű és könnyen kezelhető patch mátrix
- Igényeinkre szabadon konfigurálható jelutak
- Dante csatlakozás
- Thunderbolt 2 aljzat, melyen külső merevlemez, illetve monitor is csatlakoztatható.
- Testreszabás után standalone eszközként is funkcionál
- Három kijelző részletes információkkal
- Minden bejárat monitorozható
- Gyors reakciójú műszerek a kijelzőkön
- Gyorsan elérhető csatorna információk
- Könnyen kezelhető menü
- Szolid, esztétikus megjelenés
A felsoroltakon kívül további pluszt jelenthet számunkra a Red 4Pre választása esetén, hogy egy nagyon hasznos plug-in csomaggal bővül az eszköztárunk:
A termék kiegészítőjeként a Softube Time and Tone csomagot adják nekünk, ami a Drawmer S73 Intelligent Master Processort, TSAR-1R Reverbet, Tube Delayt és Saturation Knobot foglalja magába. Emellett a Focusrite Red Plug-in Suitenak is a tulajdonosai leszünk, ami a Red 2 és Red 3 EQ és kompresszor modellezéseit tartalmazza.
A konklúzió
A Focusrite Red 4Pre napjaink egyik legszélesebb spektrumú eszköze. Számos csatlakozási lehetőségével megoldást nyújt élő és stúdió környezetben egyaránt. Ipari környezetben szintén tökéletesen megállja a helyét az eszköz.
Kis és otthoni stúdiók számára hatalmas előnyt jelenthet az AIR funkcióval ellátott Red Evolution előfok, hiszen általa a hangzás kialakításának első stádiumában, egy gyors A-B teszttel eldönthetik még a felvétel előtt, hogy melyik előfok karakter illik az adott produkcióhoz.
Saját tapasztalataimra alapozva, én mindenkinek bátran ajánlom a Focusrite Red 4Pre interfacet, mert tudom, hogy hosszú távú, megbízható társra fog találni benne!
Kis és otthoni stúdiók számára hatalmas előnyt jelenthet az AIR funkcióval ellátott Red Evolution előfok, hiszen általa a hangzás kialakításának első stádiumában, egy gyors A-B teszttel eldönthetik még a felvétel előtt, hogy melyik előfok karakter illik az adott produkcióhoz.
Saját tapasztalataimra alapozva, én mindenkinek bátran ajánlom a Focusrite Red 4Pre interfacet, mert tudom, hogy hosszú távú, megbízható társra fog találni benne!
Jablonkay Benedek